Första skoldagen på nya skolan.

Nu är min allra första dag som elev på skolan avklarad. Började kl 10.00 med att alla nya elever samlades vid scenen.Rektorn pratade lite allmänt och välkomnade oss. Sen blev vi uppdelade i klasser. Jag hamnade i HV10BFR, tillsammans med stil & trend och mode & design. Jag trodde att frisörerna var helt för sig men så var inte fallet. Våra tre program blev sammanförda och sen uppdelade på mitten. Jag trivs iaf bra på skolan. Har dock inte träffat så mcket nya människor. Märktes en heldel på de som känt varandra sen innan, de blir genast i sin egna "bubbla" det är verkligen synd för det är svårt att lära känna sånna människor.

Men annars så hoppas jag på att träffa nya kompisar och få komma igång med mina studier! Vi slutade kl 13.45. Så när jag skulle till tåget så spöregnade det D : Härligt att gå i 20 min regn. :-( Så när jag väl kom fram till centralen så kollar jag på nästa tåg som gick kl 14.05. Tittade på min klocka och såg att klockan var 14.05. Hade precis missat den, ingen idé att springa ens! Så jag satt på centralen i 1½ tim och väntade på nästa tåg. Mitt VL kort var verkligen annorlunda att använda. Jag har aldrig haft ett busskort tidigare heller. Har alltid åkt abonerad buss som går mellan mitt hem och skolan på 5 min. Så jag trodde man kunde dra VL kortet som vanligt. MEN ICKE! Jag skulle gå och fråga de på kundcentret. Men utanför ser jag en scanner, där andra med VL kort skannar sina. Så jag testade jag med och fick en biljett :-) Så jag lyckades ta ig hem iaf.

Dock var klockan nu halv 5 när jag väl var hemma :-( Men men, hem kom jag iaf. Och nu e jag så väldans trött. Har sovit så illa inatt eftersom jag varit uppstissad inför nya skolan. Så trött är jag. Funderar på att lägga mig och vila en stund och sen ska jag blogga om lite roligare saker!

Så tillsvidare... :-)

Comments

Comment the entry here: Please refrain from posting any PR.

Name:
Remember me?
E-mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback