2 days left!

Only 2 days left now and it really feels like the  days are going in slowmotion, I've been in such a huge tristess that I almost gone insane, or so it feels like. Well today I went to the bank in Västerås and got my japanese Yen that I ordered last week and also got my pictures taken for some kind of ID card I think it's supposed to be for. Anyway less than 2 days left before I move, I got some travel fever like 2 days ago. It doesn't feel quite real that I am finally going to fulfill my dream off moving to Japan. I've dreamt about this day for sooo many years and now it's just around the corner. So yeah I'm quite nervous, this is my first trip all alone so I hope it will go smoothly. Now I'm off to finish my packing and I'm not sure if I will blogg anything before arriving in Tokyo, so we'll see!

Nu var det väldigt länge sen jag faktiskt skrev på svenska, men jag kände för det så. Nu är det alltså bara 2 dagar kvar innan jag flyttar och uppfyller min dröm. Jag har nog inte riktigt greppat det här heller, känns så overkligt på något sätt. Det är trots allt första gången jag reser helt själv, tidigare har det iaf varit med någon kompis åtminstonde. Men förhoppningsvis flyter det på bra under resan. Var till banken idag och hämtade ut de japanska Yenen som jag beställt. Det blev 135'000 Yen som motsvarar nästan 13'000 sek. Ska ha det till bl.a. mat, transport och nöje, men sen har jag lagt undan en summa på kontot ifall jag spenderar alldeles för mycket där nere. Tog även foton ur en automat som jag fick papper om ska medtas, tror det är något ID korts liknande eller möjligtvis pendlarkortet. Men men, nu ska jag försöka fortsätta packa. Har inte gått så bra eftersom jag är världens segaste på att packa och skjuter gärna upp det! Vet inte riktigt om jag hinner blogga något innan jag anländt i Tokyo och inte heller när jag isf får tag i internet, så vi får se!



まったね!

Comments

Comment the entry here: Please refrain from posting any PR.

Name:
Remember me?
E-mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback