Stadsbiblan, ett smart sätt att läsa manga!

Var ju som sagt på stadsbiblan idag här i V-ås och fixade ett lånekort. Har tidigare alltid varit på Eskilstunas bibliotek, men eftersom jag går förbi stadsbiblan i V-ås varenda dag så är det ju jättesmidigt! Jag brukar passa på att låna mangaböcker. Ibland kan det vara trevligare att läsa en mangabok rent fysiskt än att sitta vid datorn att läsa. Eller så kanske man vill så gärna läsa en bok men inte heller vill lägga ut egna pengar för den. Då är stadsbiblan helt perfekt! Jag var stammis i Eskilstuna och har lånat hundratals böcker där, så det var riktigt bra att V-ås hade ett stort utbud det också.



(Har sådan himla dålig belysning i mitt rum så bilden blev väldigt mörk och man ser även en pyttedel av min anime/manga samling!)

Böckerna jag lånade var:

  •  Chobits vol 1.
  • Ouran High School Host Club vol 1 & 2.
  • K2: Kill Me, Kiss Me
  • Love Com (Lovely Complex) vol 1.
  • God Child vol 1 & 2.

    Sedan lånade jag även XXXHOLIC vol 11, men som inte kom med på bilden :-)

    Har tidigare bara sett animen av XXXHOLIC, Ouran High School Host Club och Lovely Complex. Så nu får vi se hur mangorna är också!

Har du möjligtvis läst någon av dessa och kanske vill komma med en åsikt om vad du tyckte? :-)


Comments

Comment the entry here: Please refrain from posting any PR.

Name:
Remember me?
E-mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback