Absolute Boyfriend

Idag tänkte jag tipsa om en grym manga, förmodligen min favorit också som jag även har snart köpt in hela!

Absolute Boyfriend är en manga på sex volymer och som är skriven av min absoluta favoritmangaka, nämligen Yuu Watase som även gjort en hel del andra verk som jag verkligen tycker om! Mangan finns inte på svenska så om du ska läsa den måste du läsa den i antingen den engelska verisionen eller den ursprungliga, japanska.

Mangan är verkligen så himla bra, du kommer skratta tills du storknar, du kommer bli så förbannad över vissa händelser, du kommer gråta. Den har verkligen ALLT en bra manga ska ha: romantik, humor, sorg!

Handling:

Riiko Izawa har aldrig haft en pojkvän och hon har avvisats av varje pojke hon någonsin har haft en crush på.  När hon återvänder en förlorad mobiltelefon till ett egendomligt klädda försäljare nämner hon att hon ville ha en pojkvän så tacka henne leder han henne till sitt bolagets hemsida, Kronos Heaven. När hon besöker webbplatsen finner Riiko att det är en webbplats för att skapa din egen älskare. Troendes att det är ett spel, så "gör" hon sig en egen älskare, men av misstag så beställer hon denne. Nästa dag kommer hennes nya älskare. Hon följer bruksanvisningen, hon måste kyssa honom för att väcka honom och konfigurera honom att vara kär i henne bara. Hon ger honom namnet "Night". Tre dagar senare, är hon chockad över att höra att hon bara hade honom för en gratis testperiod i 72 timmar. Försäljaren, Gaku Namikiri, berättar att hon nu måste betala 100 miljoner yen för Night, men de kommer att avstå från avgiften om hon hjälper dem att samla in uppgifter om hur kvinnor tänker och känner för att hjälpa perfekt framtida modeller.







Vill du läsa manga finner du den här!

Vill du köpa mangan finns den här!

Mangan finns även i en 11-episoders drama, men den har jag inte sett själv ännu, så därför kan jag inte ge så mycket tips om just dramat. I dramat så finner vi även Hiro Mizushima och Mokomichi Hayami; två av mina favoritskådespelare!

Den är sådär lagom mysig att läsa såhär på en söndag innan skolan börjar. Då man bara vill krypa ner i under täcket och försvinna i sin egen värld. :-)

Comments

Comment the entry here: Please refrain from posting any PR.

Name:
Remember me?
E-mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback